doskonały świat od zaraz?

Umiejętność sprawienia, by w procesie myślenia obecna była świadomość jest rewolucyjna. Danie sobie czasu i stworzenie miejsca na rozwijanie praktyki medytacyjnej jest jednym z najbardziej aktów, jakich możesz dokonać, gdyż otwiera możliwość zrozumienia umysłu i skutecznej nad nim pracy, a jeśli potrafisz zrozumieć i skutecznie pracować nad umysłem, za pomocą którego doświadczasz wszystkiego, co ci się w życiu przytrafia, to znalazłaś dostęp do podstawowego źródła umiejętnego życia!

Czytaj dalej doskonały świat od zaraz?
Reklamy

myśli to nie fakty

Następnym razem gdy twój umysł zacznie wyciągać wnioski, które niechybnie wpędzą cię w spiralę depresji lub lęku, zwróć uwagę na to, gdzie miałaś głowę w chwili dokonywania takiej właśnie interpretacji.

Czytaj dalej myśli to nie fakty

7. właściwa uważność

Właściwa uważność to kontrolowana i wciąż udoskonalana zdolność percepcji. To mentalna umiejętność widzenia rzeczy takimi jakimi są, z jasną świadomością i bez popadania w ułudę. Klarowne postrzegania świata oznacza, że przyjmujemy wrażenia sensoryczne, jednak bez nadmiernego rozmyślania i dzielenia włosa na czworo. Zazwyczaj proces poznawczy zostaje zapoczątkowany przez jakieś odczucie, wywołane przez postrzeżenie lub myśl, […]

Czytaj dalej 7. właściwa uważność

tathata albo takość

Tathata, oznaczająca „takość”, jest słowem używanym czasami – głównie w buddyzmie mahajana – na określenie „rzeczywistości”, czyli tego, jakimi rzeczy są w istocie. Przyjmuje się, że prawdziwa natura rzeczywistości jest niewyrażalna, wykraczająca poza opis i konceptualizację.

Czytaj dalej tathata albo takość
Wyróżnione

mindfulness – uważność – medytacja

Celem treningu uważności nie jest osiągnięcie relaksacji albo poczucia szczęścia, ale wolności od tendencji do bycia wciąganym w automatyczne reakcje na myśli, uczucia i wydarzenia. Medytacja pomaga nam oduczyć się starych schematów funkcjonowania naszego umysłu – nawykowego reagowania na bodźce (wewnętrzne i zewnętrzne). Jest to szczególnie ważne w momencie pojawiania się bodźców uznanych za negatywne.

Czytaj dalej mindfulness – uważność – medytacja