Tagi

,

2013-06-14 13.06.07Pozwalasz by twój umysł rządził tobą i mówił ci, co jest czym. Kiedy w końcu nieco się przebudzisz, zaczniesz rozumieć, że umysł nie jest twoim przyjacielem. Umysł nie jest niczym więcej niż zbiorem myśli o przeszłości i zmartwień związanych z przyszłością. Oto czym jest twój umysł – myślami, myślami o przeszłości i przyszłości. Słuchając go będziesz w stanie niepokoju, gdyż wprowadzisz przeszłość do teraźniejszości i zaraz potem zaczniesz przejmować się przyszłością.

Zastanów się do kogo przychodzą te myśli? To proste i to wszystko, co masz zrobić. Do kogo przychodzą te myśli? Kto je myśli? Kto ma ten problem? Ja? Mhm, kto to jest, ten „ja”? To prosta i skuteczna technika. Jej istotą jest zrozumienie, że „ja” jest myślą, nie tobą i zadawanie pytania: „Kto to jest ‚ja’?” (who am I?). Podążanie za tą ja-myślą aż do samego jej źródła sprawi, że się rozpłynie i będziesz wolna. Lecz by do tego doszło, musisz to zrobić.

(Robert Adams)